Asak Miljøstein har bidratt til at norsk verdiskaping settes ytterligere på kartet gjennom verdifull innsikt i utforming av det nasjonale opphavsmerket, Made in Norway.
Vi har med vår innsikt bidratt sterkt i utviklingen av det nasjonale opphavsmerket, Made in Norway, og vil som en av de første bedriftene i Norge ta dette i bruk. Norges offisielle opphavsmerke er et initiativ fra næringslivet selv, og er ment brukt i markedsføring mot nasjonale – og internasjonale forbrukere.
Asak som spesialiserer seg på utemiljøprodukter i betong, er stolte over å ha bidratt til utviklingen av opphavsmerket, og er også blant de første norske bedriftene til å ta i bruk Made in Norway-merket i sin markedsføring. Kriteriene for bruk av merket, er at løsninger eller produkter i all hovedsak er utviklet eller produsert i Norge, og dermed bidrar til norsk verdiskaping, ansvarlig drift og bærekraft.
Asak Miljøstein representerer norsk industrihistorie fra 1916. Motiverte medarbeidere med høy kompetanse, samt landsdekkende produksjon, sikrer våre kunder kvalitet og trygghet.

Noen fakta om Made in Norway:
- Made in Norway er et beskyttet varemerke for markedsføring. Det skal styrke norske produkter og løsningers posisjon i internasjonale markeder.
- Merkeordningen er en del av "Hele Norge eksporterer", satt i gang av regjeringen for å øke Norges internasjonale konkurransekraft.
- Innovasjon Norge forvalter ordningen.
- Norge må øke fastlandseksporten og omstille næringslivet. Norge trenger løsninger som skaper arbeidsplasser, gir bærekraftig vekst og økt eksport.
- Et felles opprinnelsesmerke vil skape synergier, der bedrifter som lykkes internasjonalt med merket på produktene vil ha en positiv innvirkning på andre Made in Norway-bedrifter.
- Når du ser opphavsmerket kan du være trygg på at produktet eller løsningen i all hovedsak er utviklet eller produsert i Norge. Produktet eller tjenesten følger våre krav til ansvarlighet og bærekraft. Det kan være et fortrinn internasjonalt.
- De spesifikke kriteriene varierer avhengig av produktkategori.